شناسهٔ خبر: 172434 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

اجرای طرح هادی روستایی در بیش از ۳۰ روستای چابهار و دشتیاری سیستان و بلوچستان

مصطفی بیک مداح مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: طرح هادی روستایی در بیش از ۳۰ روستای شهرستان‌های چابهار و دشتیاری با اعتبار ۲۴۰ میلیارد ریال از سال گذشته تاکنون اجرا شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان سیستان و بلوچستان، مصطفی بیک مداح تهیه و اجرای طرح هادی را از رسالت‌های اصلی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در آبادانی روستاها برشمرد و گفت: اجرای طرح هادی شامل طیف متنوعی از فعالیت‌هاست و از اقدامات کالبدی تا توجه به جزئیاتی چون اهمیت استفاده از مصالح استاندارد به ویژه بومی، که بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به آن توجه ویژه‌ای دارد و حمایت‌هایی مانند طرح تخصیص قیر رایگان می‌تواند باعث تسریع در انجام این مهم شود.

وی ادامه داد: با توجه به افق ۱۰ ساله توسعه روستاها از سال جاری بازنگری طرح‌های هادی روستایی آغاز شده و به صورت میانگین، سالانه ۱۰ درصد از این طرح‌ها به تناسب نیازهای جمعیتی و کالبدی روستاها بازنگری می‌شود به طوری که تا ۱۰ سال آینده تمامی روستاهای استان مورد بازنگری طرح هادی و محدوده جغرافیایی قرار خواهند گرفت.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سیستان و بلوچستان مهم‌ترین هدف اجرای طرح هادی روستایی را تجدید حیات روستا به لحاظ ابعاد فیزیکی، اقتصادی و اجتماعی عنوان کرد و افزود: ساماندهی و اصلاح بافت موجود، میزان و مکان گسترش آینده و نحوه استفاده از زمین برای عملکردهای مختلف در روستا سه محور اصلی در این طرح به شمار می‌روند.

بیک مداح بیان کرد: در موضوع خسارات سیل سال گذشته در ۱۰ روستای چابهار و دشتیاری طرح هادی از محل اعتبارات ملی و استانی در حال اجراست.
 وی گفت: شاخص استانی اجرای طرح هادی روستایی ۲۳ درصد است و این عدد در چابهار و دشتیاری به ترتیب ۲۲ و ۳۰ درصد و در رنج میانگین استانی قرار دارد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: شاخص کشوری اجرای طرح هادی روستایی ۶۴ درصد است که بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان تلاش می‌کند با جذب اعتبارات بیشتر استانی و ملی به میانگین کشوری دست یابد.
 وی ادامه داد: در شاخص تهیه و بازنگری طرح هادی روستایی سیستان و بلوچستان در کشور پیشتاز است و اکنون تمام تمرکز را در اجرای طرح هادی قرار داده است تا این فاصله نیز جبران شود.